FANDOM

Decors 008

Лабораторија.

Лабораторија је просторија у фабрици. Садржи тродимензионалну холографску пројекцију (коју Џереми зове холомапа) Лиока и рачунарски интерфејс прикачен за плафон. И интерфејс и рачунарска столица могу да се ротирају око холомапе, која може да представља и Картагину и светску мрежу, зависећи од локације наших хероја.

Лабораторији се, осим фабричким лифтом, може приступити и кроз котларницу. Соба са скенерима налази се одмах испод лабораторије, и може јој се приступити или лифтом или отвором у поду.

Фабрички интерфејс Уреди

Le reveil de XANA partie 1 029

Интерфејс.

Интерфејс се састоји од четири плазма екрана и тастатуре. Постоји један велики, главни монитор; три остала су мања и позиционирани лево, десно и изнад (горњи је постављен хоризонтално, а леви и десни вертикално) и нагнути су према кориснику. Интерфејс такође поседује ЦД (или можда ДВД) драјв.

Рачунарем најчешће управља Џереми, али сваки члан тима Лиоко је једном или два пута управљао рачунаром у овој просторији. Џереми и Аелита су највештији у томе; Јуми може са мало мање прецизности; Улрик није толико добар у томе, али је успео да изврши враћање времена након неколико покушаја у „Улог је на столу“ и уз Џеремијеву помоћ у епизоди „Искушење“; и Од само тежи да погорша ствари, али ипак покушава у једној епизоди да доведе Аелиту близу торња након уписивања шифре СЦИПИО, позивајући транспортер. Случајно, довео је Аелиту преблизу торња испред кога су биле тарантуле. Вилијам је такође користио суперкомпјутер у оба случаја: епизоде „Вилијамов повратак“ и „Без добре воље“, иако га је тада контролисао Ксена. Сиси је такође управљала рачунаром у епизоди „Ултиматум“, али се њено сећање на то, на жалост, избрисало враћањем времена уназад. Изгледа да је Џереми саставио веома велике белешке о функционисању уређаја Франца Хопера и дао је Јуми у епизоди „Граница“. Текст је тако компликован тако да га само Аелита и Џереми релативно без грешке могу разумети.

Lyoko moins un 152

Аелити и Оду прилазе тарантуле. Ко је ко?

Рачунар такође приказује локацију Аелите и Лиоко ратника у Лиоку, као и чудовишта. Јуми, Од и Улрик су приказани као зелени троуглови, Аелита је приказана као жути троугао, а чудовишта су приказана као црвени кругови (мада су мегатанкови велики правоугаоници). Торњеви су приказани као оригинали у Лиоку, само црвени и мање детаљирани.

Постоје неке дебате о томе да ли се рачунаром може управљати користећи гласовне команде. Џереми говори компјутерске операције наглас када виртуелизује остатак Лиоко тима, али није јасно да ли је ово неопходно. У епизоди „Девојка из снова“ он виче Повратак у прошлост, сад! и покреће се програм, иако је био одвучен од тастатуре. То значи да суперкомпјутер вероватно може да прими гласовне команде.

Занимљивости Уреди

  • Чак постоји и успешна симулација рачунарског интерфејса: IFSCL.
  • Зелено осветљење лабораторије вероватно потиче од холомапе.