FANDOM

Eye of X.A.N.A.

Ксена.

Ксена је злоћудна, осетљивa вештачка интелигенција (мулти-агент систем) и главни антагониста серије, који изгледа да постоји само да преузме свет. Ксену је створио Франц Хопер. Он има способност да покрене нападе на стварни свет активирањем торњева у Лиоку, и обично запошљава чудовишта да спрече главне јунаке да га деактивирају и самим тим да му упропасте планове. Може да манипулише струјом и електроником и да контролише жива бића.

Историја Уреди

Ксену је, као и Лиоко, створио Франц Хопер да би уништио Пројекат Картагина. Међутим, Ксена развија независност и после, када су Франц и Аелита отишли у Лиоко, он их напада.

После скоро 10 година, Џереми Белпоа налази суперкомпјутер и активира га. Нехотично виртуелизује Ода, а затим Улрика и Јуми, све своје пријатеље, да би помогли Аелити да се материјализује у активираном торњу, али она га уместо тога деактивира. Ксена је слао гомиле чудовишта на њих. Међутим, Лиоко ратници су га победили и покренули повратак у прошлост.

Али, сваки повратак у прошлост дуплира снагу суперкомпјутера, а самим тим и Ксене. Постајао је јачи. Прво је, на пример, напао преко музике која парализује, те тако да се возови пуни хемикалија сударе. Опседао је и бића слабе интелигенције као што су плишане меде и пчеле.

Лиоко ратници су све више и више користили повратак у прошлост па је због тога Ксена постајао јачи и јачи, тако да је ускоро могао да опседне људе и огромне електронске уређаје. Ипак, када Џереми доведе Аелиту на земљу, Ксена мења тактику тако што напада Аелиту и Џеремија, који су једини у стању да користе суперкомпјутер. У сезони 2 Ксена користи ново чудовиште, медузу, да узме Аелитине кључеве Лиока. У епизоди „Кључ“ узима их и бежи из суперкомпјутера. Сада може да нападне било где на свету, мада већину својих напада усмерује на Лиоко ратнике. Иако више није везан за суперкомпјутер, да би напао мора да активира торањ у Лиоку.

Ксена се чудесно пробудио и активирао у петој сезони, Код Лиоко Еволуција. Претпоставља се да професор Тајрон несвесно оживљава лажни, још гори вирус.

Карактеристике Уреди

Ксена је програм тако да нема своје тело. Он због тога контролише људе. Једина људска манифестације Ксене виђена је у епизоди „Лажни свет“.

Када Ксена запоседне нешто, око Ксене се појављује на њему. На компјутерима симбол би се створио на екрану. Међутим, ако би запосео људе, Око Ксене би се створило на њиховом челу или оку.

Ксена запоседа људе користећи спектре. Они нису Ксена, него само наставци његове воље. Они обузимају жива бића или електричне уређаје. Још један начин да Ксена користи спектере су полиморфни духови који могу да преузму облик било кога желе.

Главни ликови
Џереми БелпоаАелита ШеферЈуми ИшијамаОд ДеларобијаУлрик СтернВилијам ДанбарКсенаЕлизабет ДелмасЛора ГотјерФранц ХоперКиви