FANDOM

Дигитално море је део мреже, то је као неки преливник у који може да се уђе. Ксена користи тај канал да нас нападне, а Скид ће на тај исти начин да нас вози напоље.
Аелита, „Прво путовање

Дигитално море (на почетку звано дигитална празнина) је океан који се простире испод сва четири површинска сектора и то је како Лиоко програм представља ДОС еквиваленцу суперкомпјутера. Знајући ово, Аелита користи креативност како би у море бацала чудовишта. Када било шта упадне у море, висок, светлоплав стуб светла изџикља из места где је жртва упала у море. Стуб представља њену дигиталну меморију коју је однела дигитална плима. То је место у Лиоку са најстрожим приступом због делеције коју проузрокује. Ако у море упадне нешто попут Франца Хопера или Вилијама (док је био под Ксенином контролом), настане прасак дигиталне воде. То је један од важних знакова разликовања потопљења и делеције.

Лиоко ратници су у стању да плове дигиталним морем користећи подморницу, Скидбладнир, што се први пут десило у епизоди „Прво путовање“. Дигитално море је, заправо, ништа друго до светска интернет мрежа, која је заправо и океан информација, пун мреже наопаких „зграда“ (што су базе података на интернету) и везних канала.

Крај претходног пасуса има смисла јер је интернет био потребан да би настао Лиоко. То показује и неко посебно значење; море се састоји од воде, како је сваком живом бићу потребна вода, тако је и Лиоку за стварање био потребан интернет, чак иако су опције заиста обрнуте. Кад неко падне у дигитално море, све њихове виртуелне и виталне информације однесе дигитална плима, на много ситних комадића, чинећи поновно склапање тих бинарних комадића у физичко и ментално тело жртве крајње немогућим. Ксена је употребио ову чињеницу како би заштитио свој торањ и спречио да ико уђе у Лиоко у епизоди „Дигитално море“ док проблем није био решен. Такође треба приметити да Лиоко константо мења своју позицију (као да споро путује кроз интернет), што и Аелита објашњава у епизоди „Припрема за журку“.

У целој серији, десила су се једино два несрећна случаја при којима је жртва упала у дигитално море: то се први пут десило у епизоди „Страшна дилема“; Јуми је упала у дигитални океан након што је мегатенк пуцао на Аелиту. Џереми је успео да врати Јуми (хвала Богу!) уз помоћ једнократног програма за материјализацију којим се Аелита могла вратити на Земљу (Џереми није успео да га обнови, зато што није знао који је код унет када је Од случајно просуо бомбоне по тастатури његовог рачунара, а још је непознато да, ако се обнови, да ли ће бити у стању да учини исто). У епизоди четврте сезоне, „Далека сећања“, Ксена-Вилијам је бацио Аелиту у дигитално море. Појавио се стуб светла, значећи да је избрисана, али ју је Франц Хопер извукао на безбедно. Без обзира на све, Лиоко ратници и даље избегавају близак сусрет са дигиталним морем.

Осим Лиока, на интернету се налазе и Реплике. Лиоко ратници могу да се крећу из интернета у реплике, односно Лиоко, и обрнуто, користећи преливни канал који се налази на јужном полу виртуелног света. Све реплике, укључујући и Кортекс, имају море и преливни канал. Вулканска реплика има море попут лаве, иако ова реплика не иде сасвим по телевизијској серији.

Има разних везних канала које Аелита може да употреби како би Скидбладнир брже путовао кроз интернет. Нормално, море је тамноплаве (или тамнотиркизне) боје. Међутим, боја постаје црвена када се нешто неидентификовано појави (Ксенина морска чудовишта или програм за уништење Ксене), али његова површина не постаје црвена. У Еволуцији, море тада постаје црвено-наранџасто, за разлику од оригиналне серије.

Картагина нема дигитално море. Без обзира на то, сударање са зидом небеског свода доводи до делеције.

Галерија Уреди