FANDOM

Временска збрка
24-paradoxe-temporel
Датум емитовања (Француска) 17. децембар 2013.
Оригинално име Paradoxe temporel
Енглески назив Temporal Paradox
Сезона 5 (Код Лиоко: Еволуција)
Епизода сезоне 24
Епизода серије 119
Списак епизода
Претходна епизода
Џеремијева туга
Следећа епизода
Породица

Временска збрка је 24. епизода Код Лиоко: Еволуције.

Кратак опис Уреди

Након што се на мисији у Кортексу мегапод сасвим изненадно дематеријализује, изгледа да је све у реду док се не региструје активирани торањ. Када му се група приближи, Џереми схвата да није Ксена који га је активирао, већ Тајрон; торањ је само замка и то се види чим су сви (сем Јуми) заробљени у црној сфери. Они се не налазе у паралелном свету већ у временској петљи. Џереми схвата да је петља, у суштини, Тајронов план да лоцира академију и Лиоко ратнике. Међутим, преусмеравањем енергије Јуми и Џереми (у међувремену је и Вилијам заробљен у сферу) успевају да униште временску петљу, а самим тим и сферу.

Тема Уреди

Од, Аелита, Јуми и Улрик су на мисији за обуку у Кортексу да би видели ко може да вози Мегапод у куполу најбрже у случају да им је потребно хитно да заразе Тајронов суперкомпјутер са вирусом. Од има најбрже време до сада, а Улрик је следећи. Али, док се приближавају Мегаподу, то возило се девиртуелизује право испред њих. Џереми није то учинио, и изгледа да не може да га репрограмира. Мисија је прекинута, а Џереми ће радити на решавању проблема преко ноћи. Изван часа гимнастике, Од говори својим пријатељима о телефонском позиву којег ће примити, и у његовом узбуђењу удара у Лору, изазивајући је да јој пада књиге. Од нуди да јој помогне, али Лора примети картицу међу својим стварима. То је картица коју јој је Грејвен дао када је и даље била у групи, „Квантни истраживачки центар у Швајцарској“. Али не може да се сети одакле је то добила.

Све је мирно у Кортексу. Изненада, Мегапод се виртуелизује. Џереми је одушевљен: то је био једноставан конфликт са програмом скенирања који је водио. Када говори о томе, овај програм се активира, откривање активираног торња на Кортексу. Он зове остале, а сви осим Вилијама долазе у фабрику. Не знају како би Ксенин напад могао бити, тако да су сви тинејџери подједнако забринути због онога што их чека. У међувремену, Лора размишља о картици коју је пронашла тог јутра, извади свој телефон и звони број. Она објашњава ко је она и како је добила њихов број, а глас на другом крају организује састанак касније са својим директором путем веб камере.

Мегапод зауставља неколико метара од торња која има око њега љубичасту ауру. Изненада Џереми види сигнале који се појављују на екрану око својих пријатеља. Пет нинџа појављује се и припрема се за напад. Џереми схвата да Ксена није активирао торањ, него Тајрон! Напад је био само мамац да их намамљује у Кортекс и у замку. Нинџе изненада стоје у кругу око својих непријатеља. Окренуо је сјајни круг љубичасте боје око Лиоко ратника док се огромна црна метална кугла уздиже од пода и почиње да их ухвати унутра. Јуми, само на спољној страни круга, има времена да искочи пре него што се кугла у потпуности затвори. Од, Улрик и Аелита се налазе међу осталим колегама у часу гимнастике. Јим почиње говор о томе да не спава… исти говор који је он учинио раније тог дана. Одов телефон звони и конфискује се други пут тог дана. Али сцена се понавља поново. Они нису се само вратили на време; заглављени су у временској петљи. Џереми је једини који може да им помогне у њиховој ситуацији, али они немају начин да га контактирају, јер су се вратили у прошлост. Али онда Аелита схвати да не морају да зову Џеремија из будућности, већ Џеремија из садашњости.

Сцена почиње поново. Од зове Џеремија на свом телефону, узнемиравајући Џима већ по четврти пут. Међутим, Од наставља да говори, далеко од учитеља. Џереми из прошлости не може да верује Оду, мислећи да је то поново једна од његових шала. Џим се онда суочава са Одом на једном од гимнастичких покривача, што му је омогућило да испусти телефон. Али пре него што Од може да прими казну, сцена почиње поново. Џереми из прошлости прекида и наставља свој посао. У садашњости, Јумине лепезе су одбачене од сфере. Вилијам стиже и прегледа металску сферу, одлучујући да пробају свој мач, али чак и не ради. Џереми не може да добије податке из сфере, као да није постојао. У својој спаваћој соби, Лора чудно чека испред свог таблета. Сат се помера до 13:00… таблет звучни сигнал и појављује се икона телефона. Она кликне на то. На екрану се појављује Тајроново лице, али девојчица га очигледно не препознаје. Пита је како је добила картицу, али она зна само да је случајно нашла у својој торби. Тајрон почиње да описује своје оснивање: место за младе, надарене ученике као Лора да раде на својим страстима са исправном опремом… квантним суперкомпјутером, на пример. Али Лора тврди да никада није радила са њом, мало је обесхрабрила Тајрона.

Поново се покрене сцена у теретани. Од покушава одмах да назове Џеремија, а Џим поново трчи за њим. Чудно наређује Џеремију да не спушта, јер он и даље верује да је то једна од Одових шала. Од га уверава да познаје будућност и описује узрок Мегаподовог квара непосредно пре него што га Џим спусти телефоном. Џереми из прошлости га коначно верује и одлучује да пошаље поруку свом будућем себи. Јуми и Вилијам још увек немају среће са сфером. Џереми се осећа пораженим… али у том тренутку се на екрану појављује икона коверте… То је порука од себе. Отвара га и прочита да су његови пријатељи заглављени у временској петљи. Сфера је временски балон, али за шта? После неког размишљања, Џереми открива истину: док су заглављени у мехурићу, Тајрон може да ради у истом временском низу. Стога има репетитивни сигнал који долази од Кадик академије: сада може да локализује школу и тим. Изненада, тло испод Јуминових и Вилијамових ногу почиње да се креће. Нађени су на падини, падају и клизају доле, али на срећу долазе на доњу платформу. Сфера такође почиње да се креће ка празнини, а према њима! Јуми приме рупу у сфери, а Вилијам се усисава унутра. Назад у теретану, Од почиње да зове Џеремијев број када се Вилијам појављује из нигде поред њега.

Џереми схвата да је Тајрону потребно само још четири временске петље како би добио довољан сигнал, али не може да схвати шта да ради о томе. Јуми се сећа да промена времена заузима пуно енергије, па због тога ограничавају повратке у прошлост, па ако преусмере енергетски ток Тајроновог суперкомпјутера, можда ће моћи да прекину сферу. Џереми је шаље у куполу како би спровела тај план. Јуми се достојно бори са нинџама који су дошли да је зауставе, све док не изненада сила куполе нестане. Спољно, сфера изненада експлодира, ослобађајући Лиоко ратнике. Јуми се насмеши на нинџе, склизне са платформе и нестаје у пикселима. Назад у лабораторију, Џереми и остали захваљују Јуми на њено брзо размишљање. Сфера је уништена пре завршне петље коју је Тајрону требао.

Међутим, у школи, Тајрон изрази своје незадовољство Лориним једним теоретским знањем о квантној физици. Пре него што се повуче, он јој показује неке фотографије виртуелних аватара пет Лиоко ратника и пита је да ли их препознаје. Она каже да: да изгледају као карикатуре најбољих пријатеља ученика који се зове Џереми Белпоа. Тајрон захваљује Лори за њену помоћ и завршава позив, остављајући Лору узнемирену.

Занимљивости Уреди

  • Ово је први пут да је кориштен временски балон. Иако је временска петља спроведена у епизоди „Диван дан“.
  • Сфера која се користи за имплементацију временске петље подсећа на чувара, чудовишта из прве сезоне, али није нужно чувар. У ствари, функционално је ближе холограмској симулацији.
  • Само за ову епизоду, нинџа је био девиртуелизован плавим пикселима (можда је то грешка).
  • Торањ који је Тајрон активирао има љубичасту ауру.
  • У епизоди „Избачена“, Џереми активира повратак у прошлост, бришући Лорина сећања на суперкомпјутер. Међутим, у теорији, Лора се не би сећала ништа о томе што се десило у овој епизоди, али се ипак сетила свега што се десило пре ове епизоде. Међутим, то се не дешава, пошто се Лора не сећа када је Грејвен јој давао картицу или све своје раније авантуре са Лиоко ратницима. Дакле, ово је контрадикција.

Галерија Уреди